Pirmais Baltijas Pro Drifta posms noslēdzies.

Kā jau minēju, šo svētdien sporta kompleksā Biķernieki notika Baltijas Čempionāts Pro Driftā pirmais posms. Šis bija arī pirmais pasākums Latvijā – tieši paredzēts Pro Drifta klasei, kur attiecīgi auto tika sagatavoti Pro līmenim ar stingrām drošības prasībām, jo atšķirībā no Street Drift klases ātrums ir lielāks. Ja Street Drifta klasē max ātrums ir ~80km/h, tad Pro Drifta klasē ātrums, ar kuru mašīna ieiet līkumā ar sānslīdi, var pat pārsniegt 140 km/h. Daudzi drifta braucēji savas mašīnas nespēja sagatavot Pro prasībām, kā arī daudzi vēl nejūtas tik spēcīgi, lai tajās piedalītos, līdz ar to PRO klasē uz šo posmu bija pieteikušies tikai 12 braucēji, bet Biķernieku auto šosejas lielā ātrā trase dažiem lika izstāties jau treniņbraucienos, kur braucēja automašīnas neizturēja vai avarēja. Viens no tiem bija vienīgais “ārzemnieks” no Lietuvas, kā arī nopietni savu auto noskādēja Ivo Cīrulis neliela dzinēja defekta dēļ. Par laimi Ivo komandai nakti neguļot, izdevās iztaisnot auto un jau no rīta uzlikt mašīnu uz starta. Sacensību dienā uz starta stāvēja 10 braucēji un no tiem 8 kvalificējās tandēma braucieniem.

Šīs sacensības bija ļoti interesantas ar to, ka bija ļoti liela interese par mašīnām, kādas tās tika sagatavotas uz šo PRO klasi. Par vienu no pārsteigumiem varu minēt pagājušā gada Latvijas čempionu Driftā – Gvido Elksni, kurš pārkāpis no BMW M3 uz Nissan Skyline, kā jau lielākā daļa no PRO braucējiem, mašīnu sagatavoja pašā pēdējā brīdi. Vēl viens no ievērības cienīgiem drifta auto bija Toyota ILO AE86 ar 1.6l dzinēju, kurš cienīgā cīņā zaudēja 4.0l BMW. BMW e30 v8 šogad jau vairs nebija nekāds jaunums, jo tie jau bija vairāki, bet viens no jaunumiem vēl bija BMW E30 ar M5 motoru, tikai vadītājam jāapgūst prasmes, lai savaldīti šo ērzeli :).

Pasākums jau no paša sākuma izvērtēs gana interesants – jau iesildīšanās aplī Ivo Cīrulim atteica rokas bremze un auto atkal avarēja(Bildes). Kamēr visi braucēji veica kvalifikācijas braucienus, Ivo, pateicoties citu braucēju atsaucībai, saremontēja savu auto. Skaļo pasākuma apmeklētāju ovāciju mudināti, tiesneši atļāva Ivo veikt kvalifikācijas braucienu. Nobraucot tikai vienu kvalifikācijas braucienu, Ivo Cīrulis tika iekļauts fināla braucienos. Fināla braucienos kvalificējās 8 braucēji, un tālāk jau vietas sadalījumu noteica tandēma braucieni. Pusfināla braucienos brauca Ivo pret Jāni Eglīti, bet finālā brauca Kristaps Blušs pret Ervīnu Ērgli.

Kopvērtējums šāds:

1. Ervīns Ērglis
2. Kristaps Blušs
3. Ivo Cīrulis
4. Jānis Eglīte

P.S. Pasākums kopumā labs, bet jebkurā gadījumā tas būtu labāks, ja nebūt auto šoseja, jo tad varētu baudīt 2-3 stundu labu driftu. Bet tas tā, mans subjektīvais viedoklis.

Daži video resursi no pasākuma ir redzami šeit:
Fināla braucieni: Kristaps Blušs & Ervīns Ērglis
Pusfināla brauciens: Ivo Cīrulis & Jānis Eglīte.
http://www.youtube.com/watch?v=KXtiEY_ZntU
http://www.vimeo.com/11440177
http://www.youtube.com/watch?v=3hJ5RcWDbBY

Dažas bildes no drifta un autošosejas var atrast šeit:
www.iter.lv/galerija
www.go4speed.lv/lv/gallery
http://foto.delfi.lv/album/54246/
http://www.istyle.lv/2010/05/02/baltijas-cempionats-autososeja-un-pro-drifta-foto/
http://www.tribine.lv/sports/Baltijas-cempionats-autososeja-un/15933
http://www.fotoblog.lv/rep/20018/?cid=7736
http://www.balticrace.lv/ja/2010_Pro_Drift_I/album/index.html
http://waska.lt/#/content/Motorsport/BaDC1/
http://glycol.livejournal.com/22695.html
http://fotki.lv/lv/rihy/737046/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.